26 sep 2017

    Rotterdamse baasjes: Ranzijn is hier!

    Voor Ranzijn tuin & dier, een nieuwe speler op de Rotterdamse retailmarkt, ontwikkelde Hippr in samenwerking met BRAND The Urban Agency en Step by Stap de campagne ‘Rotterdamse baasjes’. Het doel: op een sympathieke en niet conventionele manier lokale bekendheid genereren bij diereneigenaren voor het merk Ranzijn tuin en dier en hun dierenartsservice. Acties en events waren een belangrijk onderdeel van deze crossmediale campagne waar Rotterdammers samen met hun huisdier de hoofdrol mochten spelen. Rotterdamse baasjes en hun huisdier zijn letterlijk het gezicht van de campagne. Rotterdammers mochten iemand verrassen met een gratis Pet’s Pick up, een haal- en brengservice van de Ranzijn-dierenarts die in de winkel gevestigd is.

    POP-UP HONDENSPEELTUIN

    Hippr organiseerde een week lang een pop-up hondenspeeltuin in het Vierhavengebied vlakbij de nieuwe winkel. De speeltuin werd goed ontvangen door de buurt en dagelijks kwamen er veel hondjes spelen. Op deze manier kwamen Rotterdamse baasjes uit de wijk op speelse wijze in aanraking met de nieuwe winkel. Middels onder andere kortings- en winacties werden bezoekers ook naar de winkel getrokken.

    MIDDELEN

    Naast de inzet van social media, abri’s, advertenties en e-mailmarketing werd ook free publicity gegenereerd met het evenement.

    21 apr 2017

    La Buvette: verborgen parel in Rotterdam

    La Buvette opent haar deuren aan de Coolsingel. Het grand café geeft de klasse van vroeger terug aan het Erasmusgebouw dat in 1939 werd gerealiseerd door Dudok. Het grand café op de begane grond van het monumentale pand, dat in gebruik is genomen door Frame Office, is zeven dagen per week toegankelijk voor iedereen. Het stijlvolle interieur is ‘oud en nieuw chique’ en knipoogt naar de vervlogen tijden en stijlen van W.M Dudok. Op de kaart staan ontbijt-, lunch- en borrelgerechten geïnspireerd op de Franse en Belgische keuken, op vrijdagavond kan er ook gedineerd worden.

    UITDAGING

    Twee jonge en bevlogen ondernemers konden met La Buvette hun droom waarmaken: Op een historische plek in Rotterdam een druk en gezellig grand café openen. Omdat dit hun eerste horecazaak in Rotterdam werd, konden zij niet terugvallen op een bestaand netwerk en vaste klanten, maar begonnen zij met een volledig ‘schone lei’. Hippr werkte in nauwe samenwerking met het team om La Buvette op de kaart te zetten. Van het ontwikkelen van allerlei middelen en online vermeldingen tot het inzetten van PR rondom opening en evenementen. Alles met één doelstelling: Bouwen aan naamsbekendheid en een stevige reputatie om van La Buvette een groot succes te maken.

    RESULTAAT

    La Buvette is een mooie case waarmee wordt bewezen dat PR ook een perfect middel is om commerciële doelen (zoals meer gasten en omzet) te behalen. Omdat er als startende onderneming weinig budget beschikbaar was voor marketing en communicatie, werd Hippr uitgedaagd om creatief en slim te werk te gaan.

    Voor La Buvette hebben we alles opgestart vanuit de basis; goede teksten en fotografie en de juiste online vertegenwoordiging. Eind 2016 zijn we naar buiten getreden met de opening van La Buvette. Dankzij slimme persbenadering schreven veel relevante media zoals ENTREE Magazine en METRO over de de nieuwe hotspot. Maar tegenwoordig kun je als nieuwe hotspot in de stad pas écht succesvol zijn als de bloggers en influencers over je schrijven. Reviews zijn van groot belang voor een grand café als La Buvette en daarom hebben we diverse influencers uitgenodigd om te komen proeven. En met succes: Vele populaire influencers, zoals Barts Boekje, HTSPT Rotterdam, Kleine Rotterdammer, Culy en Meisjes aan de Maas, zijn al fan! Ook hebben we op social media een mooie community opgebouwd op Facebook en Instagram.

    What’s next? Momenteel zijn we druk bezig om de La Buvette als locatie voor (zakelijke) evenementen, bruiloften en vergaderingen op de markt te zetten en werken we aan een volle evenementenkalender.

    01 dec 2016

    nhow open

    In 2013 opende het toonaangevende nhow Hotel in De Rotterdam. Het lifestyle hotel, met de thema’s Art & Architecture, was het eerste nhow hotel van de keten NH Hotels in Nederland. Talitha Nöllen, was vóórdat ze Hippr lanceerde eindverantwoordelijk voor alle marketing & communicatie van dit hotel. Met bijna 4000 vlieguren in operatie en management van het hotel, vinden we dit zeker een trots plekje tussen de cases waard.

    UITDAGING

    nhow Rotterdam werd na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, moest nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger worden, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Met alle (internationale) ogen op het hotel gericht, was het een grote uitdaging om het hotel in de media te lanceren. Maar dat is gelukt.. en hoe!

    RESULTAAT

    PR & social media

    Meer dan 400 artikelen met een totaal bereik van 41mln. Hoge engagement op Facebook (17k volgers), Instagram, Pinterest, Twitter & blog

    Awards

    Best Hotel Design
    Best Hotelbar Rotterdam
    Recruitment campagne: San Accent, 2 Esprix awards, 3 Magneten

    01 dec 2016

    Roffa Streetfoodbar gaat online

    Roffa Streetfoodbar is een ‘streetfood bar’ in het bruisende Scheepsvaartkwartier van Rotterdam, dat zich focust of eenvoud en kwaliteit met een ‘Rotterdams tintje’. Alles in de bar draait om vlees en bier. Roffa schenkt meer dan 25 soorten bier die allemaal van Rotterdamse brouwers afkomstig zijn en serveert vooral vlees dat in de eigen Oklahoma Smoker is gerookt. De wisselende kaart staat vol stoere happen zoals pulled pork, ribs, brisket, hotdogs en allerlei ander lekkers waar menig man (en vrouw) voor terugkomt.

    UITDAGING

    Na enkele weken van pionieren, uitproberen en verbeteren was Roffa toe aan meer zichtbaarheid en gasten. Het werd tijd om Rotterdam kennis te laten maken met deze typisch Rotterdamse bar. Samen met Hilbert, de gepassioneerde eigenaar, ontwikkelden we een communicatieplan. Hierin is het concept verder aangescherpt en een plan bedacht om Roffa verder op de kaart te zetten.

    RESULTAAT

    Voor Roffa bouwden we een website, verbeterden de online vindbaarheid (SEO) en stippelden een online strategie uit. We trainden het team om zelf hun social media kanalen en website up-to-date te houden. Ook zijn er ambitieuze plannen gemaakt om influencers kennis te laten maken met Roffa en spotten we kansen voor events, pop-up activaties en PR. Maar het is zo druk bij Roffa, dat Hilbert nog geen tijd heeft gevonden om dat verder op te pakken.

    01 dec 2016

    Fittrr: personal training in een nieuw jasje

    Noem je personal training, dan denken velen aan van die spierbundels vol testosteron die je helemaal afbeulen tegen een woekerprijs. Sterker nog: als je op personal training googelt tref je vooral veel ‘stoere’ foto’s van spieren, zwetende mensen en zware gewichten op je scherm. ‘Dat kan anders,’ dacht Baukje de Haas uit Rotterdam, een vrouw (28) die naast fysiotherapeut ook personal trainer is. Met die visie opende ze begin 2016 een eigen studio voor coaching, training en fysiotherapie.

    UITDAGING

    Een complete positionering, inclusief merknaam Fittrr werd uitgedacht voor het vernieuwende concept: Een trendy studio waar je binnenstapt voor een totaalaanpak voor je gezondheid. Door middel van training en (online) coaching op gebied van voeding en ontspanning werk je aan je eigen gezondheidsdoelen. De studio is bovendien erg privé, zodat je altijd alleen traint. Voor velen een momentje ‘me-time’. Ook de link tussen fysiotherapie en sport is gemaakt, met medical training kunnen mensen ondanks een blessure of beperking verantwoord bewegen.

    RESULTAAT

    Voor Fittrr is een complete huisstijl en identiteit ontwikkeld, een website gebouwd, een social media strategie gemaakt en een marketingplan geschreven. Dankzij de actieve inzet van Facebook en Instagram, investering in online zichtbaarheid en vindbaarheid (SEO) en advertising op google (SEA) en Facebook, is de studio in slechts een half jaar tijd uitgegroeid tot een succesvolle studio. Ook zet Fittrr actief de kracht van partnerships in. Zo is Fittrr al leuke partnerships aangegaan met de Rotterdamse Dakendagen, nhow Rotterdam, ProudMom, Start2Move, We are fit en Fitshe.