01 dec 2018
    Salad_bowls_portfolio case_Hippr marketing Rotterdam

    #MondayMotivation met de AH Saladbowl

    Koninklijke Vezet heeft nieuwe AH Saladbowls ontwikkeld, waar maximaal 500 kcal in zitten, zonder toegevoegde suikers en met groentedressing. Deze Saladbowls zijn het antwoord op de wensen van de consument naar gezondere salades met ‘nieuwe koolhydraten’.

    Uitdaging

    De uitdaging was om bekendheid van deze ‘nieuwe generatie salades’ te vergroten onder een nieuwe doelgroep: sporters en bewuste eters. De Blue Monday is een aanleiding om de ‘goede voornemens’ aan te snijden.
    Voor de campagne konden de kanalen van AH zelf niet voor worden ingezet, ook naamsgebruik van Albert Heijn was beperkt omdat deze campagne initiatief van de makers zelf was: Vezet en niet de AH.

    • Datum: Jan, 2018
    • Client: Koninklijke Vezet voor Albert Heijn
    • Categorie:

    #MotivationMonday

    De hashtag #MotivationMonday is in het leven geroepen. Op vier maandagen waren actieteams actief in de grote steden om sporters te ‘belonen’ met een AHSaladbowl. Mensen die op de actie-maandagen de hashtag #Motivationmonday of #AHSaladbowl gebruikten, werden bezocht door het team en beloond met een saladbowl. Op social media en de actiewebsite vond je alle posts terug.

    PR en influencers

    Tijdens de lancering zijn bovendien twee persberichten verstuurd en hebben we met 50 influencers samengewerkt die elk de Saladbowls hebben getest.

    RESULTAAT

    • Saladbowl teams: 677 Saladbowls uitgedeeld in 12 steden
    • Totaal bereik van 250k+ op owned kanalen
    • 157 mentions door influencers: 28 blogposts, 46 Insta stories, 48 Insta posts, 35 Facebook posts
    • 300k+ bereik via influencers
    • 14 publicaties naar aanleiding van het persbericht
    01 aug 2018

    Coast to coast met P&O Ferries

    Noord-Engeland is prachtig, maar nog geen populaire vakantiebestemming. Daarom nodigen P&O Ferries en Cultural Cities of the North je uit voor ‘Coast to Coast’. Tijdens deze nieuwe reis ontdek je in 10 dagen de steden Hull, Leeds, Manchester en Liverpool. Met het Cultural Rover ticket ga je per boot (2 nachten) en per trein (8 dagen). Je reis begint met een overtocht met P&O Ferries van Rotterdam naar Hull. Bij aankomst in Engeland start jouw ontdekking van het noorden met de TransPennine Express. Je hebt 8 dagen de tijd om Hull, Leeds, Manchester en Liverpool te ontdekken. De ideale reis voor citytrippers die liever niet de gebaande paden bewandelen. Deze ‘Curious Explorer’was een nieuwe doelgroep voor P&O Ferries. Samen met Bijl PR, bedachten we een influencer campagne.

    • Datum: Aug, 2018
    • Client: P&O Ferries, in opdracht van Bijl PR
    • Categorie:

    AANPAK

    7 Influencers gingen op reis (in duo’s) of alleen. Samen met de lokale tourist boards stelden we reizen samen die helemaal aansloten op de interessegebieden van hun volgers: fashion, sports, culinair. Zo werden de bestemmingen het aantrekkelijkst gepresenteerd. Laura, Jint, Christoffel, Mark, Jordi, Wendy en Lynn kregen de opdracht om de bestemmingen eens goed uit te testen en dit met hun volgers te delen op hun eigen kanalen (Instagram, Facebook, blog en soms ook vlogs). Ook vroegen we ze om extra veel beeldmateriaal te maken voor een aftermovie.

    AFTERMOVIE

    Deze aftermovie werd vervolgens gepromoot op de (social media) kanalen van P&O Ferries en is verspreid via diverse grote titels met wie we een media-deal hadden: AD.nl, Lindanieuws.nl, We Are Travellers en TravelValley. Alle uitingen werden gekoppeld aan de actiepagina van P&O Ferries die alle informatie over de reis nog eens op een rij zette en een mooie aanbieding deed.

    RESULTAAT

    • Meer dan 2,2 miljoen impressies van de campagne, waaronder:
    • Totaal 640k bereik met de 108 posts door de influencers (20% engagement)
    • 360k video views via social media campagne
    • 850k impressies via de media deals
    26 sep 2017

    Rotterdamse baasjes: Ranzijn is hier!

    Voor Ranzijn tuin & dier, een nieuwe speler op de Rotterdamse retailmarkt, ontwikkelde Hippr in samenwerking met BRAND The Urban Agency en Step by Stap de campagne ‘Rotterdamse baasjes’. Het doel: op een sympathieke en niet conventionele manier lokale bekendheid genereren bij diereneigenaren voor het merk Ranzijn tuin en dier en hun dierenartsservice. Acties en events waren een belangrijk onderdeel van deze crossmediale campagne waar Rotterdammers samen met hun huisdier de hoofdrol mochten spelen. Rotterdamse baasjes en hun huisdier zijn letterlijk het gezicht van de campagne. Rotterdammers mochten iemand verrassen met een gratis Pet’s Pick up, een haal- en brengservice van de Ranzijn-dierenarts die in de winkel gevestigd is.

    POP-UP HONDENSPEELTUIN

    Hippr organiseerde een week lang een pop-up hondenspeeltuin in het Vierhavengebied vlakbij de nieuwe winkel. De speeltuin werd goed ontvangen door de buurt en dagelijks kwamen er veel hondjes spelen. Op deze manier kwamen Rotterdamse baasjes uit de wijk op speelse wijze in aanraking met de nieuwe winkel. Middels onder andere kortings- en winacties werden bezoekers ook naar de winkel getrokken.

    MIDDELEN

    Naast de inzet van social media, abri’s, advertenties en e-mailmarketing werd ook free publicity gegenereerd met het evenement.

    21 apr 2017

    La Buvette: verborgen parel in Rotterdam

    La Buvette opent haar deuren aan de Coolsingel. Het grand café geeft de klasse van vroeger terug aan het Erasmusgebouw dat in 1939 werd gerealiseerd door Dudok. Het grand café op de begane grond van het monumentale pand, dat in gebruik is genomen door Frame Office, is zeven dagen per week toegankelijk voor iedereen. Het stijlvolle interieur is ‘oud en nieuw chique’ en knipoogt naar de vervlogen tijden en stijlen van W.M Dudok. Op de kaart staan ontbijt-, lunch- en borrelgerechten geïnspireerd op de Franse en Belgische keuken, op vrijdagavond kan er ook gedineerd worden.

    UITDAGING

    Twee jonge en bevlogen ondernemers konden met La Buvette hun droom waarmaken: Op een historische plek in Rotterdam een druk en gezellig grand café openen. Omdat dit hun eerste horecazaak in Rotterdam werd, konden zij niet terugvallen op een bestaand netwerk en vaste klanten, maar begonnen zij met een volledig ‘schone lei’. Hippr werkte in nauwe samenwerking met het team om La Buvette op de kaart te zetten. Van het ontwikkelen van allerlei middelen en online vermeldingen tot het inzetten van PR rondom opening en evenementen. Alles met één doelstelling: Bouwen aan naamsbekendheid en een stevige reputatie om van La Buvette een groot succes te maken.

    RESULTAAT

    La Buvette is een mooie case waarmee wordt bewezen dat PR ook een perfect middel is om commerciële doelen (zoals meer gasten en omzet) te behalen. Omdat er als startende onderneming weinig budget beschikbaar was voor marketing en communicatie, werd Hippr uitgedaagd om creatief en slim te werk te gaan.

    Voor La Buvette hebben we alles opgestart vanuit de basis; goede teksten en fotografie en de juiste online vertegenwoordiging. Eind 2016 zijn we naar buiten getreden met de opening van La Buvette. Dankzij slimme persbenadering schreven veel relevante media zoals ENTREE Magazine en METRO over de de nieuwe hotspot. Maar tegenwoordig kun je als nieuwe hotspot in de stad pas écht succesvol zijn als de bloggers en influencers over je schrijven. Reviews zijn van groot belang voor een grand café als La Buvette en daarom hebben we diverse influencers uitgenodigd om te komen proeven. En met succes: Vele populaire influencers, zoals Barts Boekje, HTSPT Rotterdam, Kleine Rotterdammer, Culy en Meisjes aan de Maas, zijn al fan! Ook hebben we op social media een mooie community opgebouwd op Facebook en Instagram.

    What’s next? Momenteel zijn we druk bezig om de La Buvette als locatie voor (zakelijke) evenementen, bruiloften en vergaderingen op de markt te zetten en werken we aan een volle evenementenkalender.

    01 dec 2016

    nhow open

    In 2013 opende het toonaangevende nhow Hotel in De Rotterdam. Het lifestyle hotel, met de thema’s Art & Architecture, was het eerste nhow hotel van de keten NH Hotels in Nederland. Talitha Nöllen, was vóórdat ze Hippr lanceerde eindverantwoordelijk voor alle marketing & communicatie van dit hotel. Met bijna 4000 vlieguren in operatie en management van het hotel, vinden we dit zeker een trots plekje tussen de cases waard.

    UITDAGING

    nhow Rotterdam werd na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, moest nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger worden, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Met alle (internationale) ogen op het hotel gericht, was het een grote uitdaging om het hotel in de media te lanceren. Maar dat is gelukt.. en hoe!

    RESULTAAT

    PR & social media

    Meer dan 400 artikelen met een totaal bereik van 41mln. Hoge engagement op Facebook (17k volgers), Instagram, Pinterest, Twitter & blog

    Awards

    Best Hotel Design
    Best Hotelbar Rotterdam
    Recruitment campagne: San Accent, 2 Esprix awards, 3 Magneten

    01 dec 2016

    Fittrr: personal training in een nieuw jasje

    Noem je personal training, dan denken velen aan van die spierbundels vol testosteron die je helemaal afbeulen tegen een woekerprijs. Sterker nog: als je op personal training googelt tref je vooral veel ‘stoere’ foto’s van spieren, zwetende mensen en zware gewichten op je scherm. ‘Dat kan anders,’ dacht Baukje de Haas uit Rotterdam, een vrouw (28) die naast fysiotherapeut ook personal trainer is. Met die visie opende ze begin 2016 een eigen studio voor coaching, training en fysiotherapie.

    UITDAGING

    Een complete positionering, inclusief merknaam Fittrr werd uitgedacht voor het vernieuwende concept: Een trendy studio waar je binnenstapt voor een totaalaanpak voor je gezondheid. Door middel van training en (online) coaching op gebied van voeding en ontspanning werk je aan je eigen gezondheidsdoelen. De studio is bovendien erg privé, zodat je altijd alleen traint. Voor velen een momentje ‘me-time’. Ook de link tussen fysiotherapie en sport is gemaakt, met medical training kunnen mensen ondanks een blessure of beperking verantwoord bewegen.

    RESULTAAT

    Voor Fittrr is een complete huisstijl en identiteit ontwikkeld, een website gebouwd, een social media strategie gemaakt en een marketingplan geschreven. Dankzij de actieve inzet van Facebook en Instagram, investering in online zichtbaarheid en vindbaarheid (SEO) en advertising op google (SEA) en Facebook, is de studio in slechts een half jaar tijd uitgegroeid tot een succesvolle studio. Ook zet Fittrr actief de kracht van partnerships in. Zo is Fittrr al leuke partnerships aangegaan met de Rotterdamse Dakendagen, nhow Rotterdam, ProudMom, Start2Move, We are fit en Fitshe.