Voor Ranzijn tuin & dier, een nieuwe speler op de Rotterdamse retailmarkt, ontwikkelde Hippr in samenwerking met BRAND The Urban Agency en Step by Stap de campagne ‘Rotterdamse baasjes’. Het doel: op een sympathieke en niet conventionele manier lokale bekendheid genereren bij diereneigenaren voor het merk Ranzijn tuin en dier en hun dierenartsservice. Acties en events waren een belangrijk onderdeel van deze crossmediale campagne waar Rotterdammers samen met hun huisdier de hoofdrol mochten spelen. Rotterdamse baasjes en hun huisdier zijn letterlijk het gezicht van de campagne. Rotterdammers mochten iemand verrassen met een gratis Pet’s Pick up, een haal- en brengservice van de Ranzijn-dierenarts die in de winkel gevestigd is.
Rotterdamse baasjes: Ranzijn is hier!
- Date: Mei, 2017
- Client: Ranzijn Tuin en Dier
- Category: CASE
POP-UP HONDENSPEELTUIN
Hippr organiseerde een week lang een pop-up hondenspeeltuin in het Vierhavengebied vlakbij de nieuwe winkel. De speeltuin werd goed ontvangen door de buurt en dagelijks kwamen er veel hondjes spelen. Op deze manier kwamen Rotterdamse baasjes uit de wijk op speelse wijze in aanraking met de nieuwe winkel. Middels onder andere kortings- en winacties werden bezoekers ook naar de winkel getrokken.


MIDDELEN
Naast de inzet van social media, abri’s, advertenties en e-mailmarketing werd ook free publicity gegenereerd met het evenement.