Koninklijke Vezet heeft nieuwe AH Saladbowls ontwikkeld, waar maximaal 500 kcal in zitten, zonder toegevoegde suikers en met groentedressing. Deze Saladbowls zijn het antwoord op de wensen van de consument naar gezondere salades met ‘nieuwe koolhydraten’.

Uitdaging

De uitdaging was om bekendheid van deze ‘nieuwe generatie salades’ te vergroten onder een nieuwe doelgroep: sporters en bewuste eters. De Blue Monday is een aanleiding om de ‘goede voornemens’ aan te snijden.
Voor de campagne konden de kanalen van AH zelf niet voor worden ingezet, ook naamsgebruik van Albert Heijn was beperkt omdat deze campagne initiatief van de makers zelf was: Vezet en niet de AH.

  • Date: Jan, 2018
  • Client: Koninklijke Vezet voor Albert Heijn
  • Category:

#MotivationMonday

De hashtag #MotivationMonday is in het leven geroepen. Op vier maandagen waren actieteams actief in de grote steden om sporters te ‘belonen’ met een AHSaladbowl. Mensen die op de actie-maandagen de hashtag #Motivationmonday of #AHSaladbowl gebruikten, werden bezocht door het team en beloond met een saladbowl. Op social media en de actiewebsite vond je alle posts terug.

PR en influencers

Tijdens de lancering zijn bovendien twee persberichten verstuurd en hebben we met 50 influencers samengewerkt die elk de Saladbowls hebben getest.

RESULTAAT

  • Saladbowl teams: 677 Saladbowls uitgedeeld in 12 steden
  • Totaal bereik van 250k+ op owned kanalen
  • 157 mentions door influencers: 28 blogposts, 46 Insta stories, 48 Insta posts, 35 Facebook posts
  • 300k+ bereik via influencers
  • 14 publicaties naar aanleiding van het persbericht