Coast to coast met P&O Ferries

Noord-Engeland is prachtig, maar nog geen populaire vakantiebestemming. Daarom nodigen P&O Ferries en Cultural Cities of the North je uit voor ‘Coast to Coast’. Tijdens deze nieuwe reis ontdek je in 10 dagen de steden Hull, Leeds, Manchester en Liverpool. Met het Cultural Rover ticket ga je per boot (2 nachten) en per trein (8 dagen). Je reis begint met een overtocht met P&O Ferries van Rotterdam naar Hull. Bij aankomst in Engeland start jouw ontdekking van het noorden met de TransPennine Express. Je hebt 8 dagen de tijd om Hull, Leeds, Manchester en Liverpool te ontdekken. De ideale reis voor citytrippers die liever niet de gebaande paden bewandelen. Deze ‘Curious Explorer’was een nieuwe doelgroep voor P&O Ferries. Samen met Bijl PR, bedachten we een influencer campagne.

  • Datum: Aug, 2018
  • Client: P&O Ferries, in opdracht van Bijl PR
  • Categorie:

AANPAK

7 Influencers gingen op reis (in duo’s) of alleen. Samen met de lokale tourist boards stelden we reizen samen die helemaal aansloten op de interessegebieden van hun volgers: fashion, sports, culinair. Zo werden de bestemmingen het aantrekkelijkst gepresenteerd. Laura, Jint, Christoffel, Mark, Jordi, Wendy en Lynn kregen de opdracht om de bestemmingen eens goed uit te testen en dit met hun volgers te delen op hun eigen kanalen (Instagram, Facebook, blog en soms ook vlogs). Ook vroegen we ze om extra veel beeldmateriaal te maken voor een aftermovie.

AFTERMOVIE

Deze aftermovie werd vervolgens gepromoot op de (social media) kanalen van P&O Ferries en is verspreid via diverse grote titels met wie we een media-deal hadden: AD.nl, Lindanieuws.nl, We Are Travellers en TravelValley. Alle uitingen werden gekoppeld aan de actiepagina van P&O Ferries die alle informatie over de reis nog eens op een rij zette en een mooie aanbieding deed.

RESULTAAT

  • Meer dan 2,2 miljoen impressies van de campagne, waaronder:
  • Totaal 640k bereik met de 108 posts door de influencers (20% engagement)
  • 360k video views via social media campagne
  • 850k impressies via de media deals